28 Nisan 2011 Perşembe

A Reborn Journey

Okan Ersan'ın son albümü "A Reborn Journey"i dinliyorum ve dinledikçe mutlu oluyorum. Bir Türk müzisyeninden "Ben yaptım oldu"culuktan uzak, Dünya standartlarında, kaliteli bir albüm işte! Ersan'a İstanbul Superband'in yanısıra pek çok değerli müzisyen eşlik ediyor bu albümde:

İstanbul Superband
Volkan Öktem: Davullar
Eylem Pelit: Bas Gitar
Serkan Özyılmaz: Piyano & Klavyeler
Aycan Tezel: Trombon
Şenova Ülker: Trompet & Flugelhorn
Levent Altındağ: Soprano & Tenor Sax. ve Flüt

Tüm bu müzisyenlerin yanı sıra Mısırlı Ahmet'i, Ercan Irmak'ı, Ernie Watts'ı ve Ola Onabule'yi de konuk müzisyen olarak dinleyebiliyorsunuz. Albümün miksleri, Chick Corea Electric Band'in efsane davulcusu Dave Weckl tarafından yapılmış.

Ben Okan Ersan'ı bir önceki albümü "To Whom It May Concern" ile tanımıştım. Bu albümdeki "That Night In Cyprus" isimli parçada Serdar Barçın'la (Barçın'ın solo albümü Barbun'un da bir iki parça dışında çok çok iyi olduğunu söylemeden kapamayalım bu parantezi.) olağanüstü güzellikte bir düete imza atmıştı Ersan. Son derece melodik çalışı ilgimi çekmişti en çok. Ersan'ı en sevdiğim Türk gitaristleri listesine almam uzun sürmedi.

"A Reborn Journey"nin çıkışını Facebook'tan öğrendim ve geçen hafta yaptığım İstanbul gezisinde Lale Plak'a uğrayıp albümü aldım.

Albümün açılış parçası "Is This It?" çalmaya başladığında CD'yi alıp davulları kimin çaldığına bakmak istedim bir kez daha; çünkü kulağıma gelen davul Dave Weckl'a çok benziyordu. Volkan Öktem'in çaldığını öğrendiğimde Aziza Mustafa Zadeh'in kulaklarını çınlattım (Rivayet olunur ki Aziza Mustafa Zadeh'e Volkan Öktem'in çaldığı bir kayıt dinletilmiş. Zadeh kaydı dinledikten sonra "İyi ama ben Dave Weckl'la çaldım zaten!" demiş.) Gerçekten de Chick Corea Electrik Band hayranı biri olarak diyebilirim ki çalım tarzları oldukça benziyor. Öktem, Weckl'dan oldukça etkilenmiş olsa gerek. Okan Ersan'ın gitar tonunu da bazı parçalarda yine Chick Corea Electric Band'dan hatırlayacağımız Frank Gambale'a benzettim. Belki de son zamanlarda sıkça Corea dinliyor olmamdan kaynaklanıyordur.

Albümün genel anlamda çok üst düzey olduğunu düşünüyorum. Ana kadrosu bütünüyle Türk müzisyenlerden oluşan bir albümde böyle yüksek bir standartın yakalanmış olması da umut ve heyecan veriyor insana. Son dönemde çıkan en iyi albümlerden biri diyebilirim, eline sağlık Okan Ersan, elinize sağlık İstanbul Superband!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder